loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 27 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی، ۲۱ معیار مهم برای بهترین انتخاب

برخی از تجهیزات برقی آشپزخانه از جمله یخچال فریزر جزو مواردی هستند که باید در انتخاب و خرید آن‌ها بسیار دقت کرده و فاکتورها و موارد بسیاری را در نظر بگیریم. ما این مقاله را آماده کرده‌ایم تا بتوانید یخچال فریزر بدون برفک بهترین خرید را داشته باشید. در ادامه با ۲۱ فاکتور مهم در قالب راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی آشنا خواهید شد که قبل از انتخاب محصول مورد نظر، می‌تواند کمک شایانی باشد.

 

 

 

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر یکی از اصلی‌ترین تجهیزات هر آشپزخانه‌ای است و برای خرید آن نیز باید موارد زیادی را در نظر بگیریم. در ادامه به راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی می‌پردازیم و در نتیجه می‌توانید با مهمترین و اساسی‌ترین معیارها برای یک خرید خوب آشنا شوید.

 

اندازه یخچال فریزر ایرانی به لیتر

اندازه یخچال فریزر بر اساس تعداد افراد خانواده تعیین می‌شود بنابراین بهتر است برای انتخاب اندازه مناسب از معیار زیر کمک بگیرید:

اگر تعداد اعضای خانواده شما بین ۱ تا ۲ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۲۵۰ تا ۳۸۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما بین ۳ تا ۴ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر خریداری کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما بیشتر از ۵ نفر است، می‌توانید یخچال فریزری با حجم بیشتر از ۴۴۰ لیتر خریداری کنید.

لازم به ذکر است که هر فوت مکعب برابر با ۲۸.۳۱۶۸ لیتر است و هر لیتر نیز به فضایی با ابعاد یک مکعب ۱۰*۱۰*۱۰ نیازمند است. حالا که با رابطه بین تعداد اعضای خانواده و حجم یخچال فریزر ایرانی آشنا شدید یک توصیه کوچک برای شما داریم. بهتر است در زمان خرید این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است تعداد اعضای خانواده شما از حالت فعلی بیشتر شود. بنابراین اگر در آینده ممکن است فرد دیگری به خانواده شما اضافه شود، او را هم برای تعیین حجم یخچال فریزر خود در نظر بگیرید.

 

مدل یخچال فریزر

یخچال فریزرهای موجود در بازار معمولاً در ۵ مدل طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزر دوقلو و جدا از هم

یخچال فریزر با درب فرانسوی، یخچال دو درب با فریزر کشویی در پایین

یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال با فریزر پایین، یخچال بزرگتر در بالا و فریزر کوچکتر در پایین

یخچال با فریزر بالا، فریزر کوچکتر در بالا و یخچال بزرگتر در پایین

ابعاد یخچال فریزر ایرانی

ابعاد یک یخچال فریزر به تعداد طبقات یخچال و تعداد کشوهای فریزر بستگی دارد. بنابراین هر چقدر تعداد طبقات و کشوها بیشتر باشد، یخچال فریزر بزرگتر خواهد بود.

 

جنس بدنه یخچال فریزر ایرانی

بدنه تمامی یخچال فریزرهای موجود در بازار از استیل ضدزنگ است. تنها مشکل این جنس ماندن اثر انگشت بر روی بدنه یخچال است. البته مدل‌های مات و ضدلک نیز وجود دارند که کمی گران‌تر هستند.

 

رنگ یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزرهای ایرانی معمولاً در رنگ‌های سفید کلاسیک بدون طرح، سفید کلاسیک طرح چرمی، سیاه و نقره‌ای طراحی و تولید می‌شوند. البته این روزها یخچال‌های طرح‌دار نیز عرضه شده‌اند و اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید، بهترین انتخاب خواهند بود.

 

درب یخچال فریزر ایرانی

هنگام خرید مطمئن شوید که درب‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و دستگیره‌ها نیز در جای مناسبی تعبیه شده‌اند. برخی از یخچال‌ها امکان تغییر جهت باز شدن درب را دارند، در این شرایط می‌توانید جهت باز شدن آن را طبق موقعیت قرارگیری یخچال در آشپزخانه تعیین کنید.

 

تعداد و جنس طبقات یخچال فریزر ایرانی

تعداد طبقات یخچال‌ها معمولا به ابعاد آن بستگی داشته و می‌تواند بین ۳ تا ۴ طبقه باشد. جنس طبقات نیز معمولاً از شیشه نشکن با دورگیر پلاستیکی تهیه می‌شود. جالب است بدانید که طبقات برخی از یخچال‌ها دارای لبه‌های بلند هستند و به این ترتیب زمانی که مایعات بر روی یک طبقه بریزد مانع ریختن آن‌ها در دیگر طبقات و قسمت‌های یخچال می‌شوند.

 

کنترل دمای یخچال و فریزر

اگر می‌خواهید یخچال و فریزر خریداری کنید پس باید حداقل ۲ کنترل دمای جداگانه یکی برای یخچال و دیگری برای فریزر داشته باشد. در یخچال‌هایی که دارای یک کنترل دما برای یخچال و فریزر هستند شما قادر نخواهید بود دمای یکی از این دو بخش را بدون اینکه تأثیری بر دیگری داشته باشد تغییر دهید. برخی از یخچال‌های الکترونیکی حتی بیشتر از ۲ کنترل دما دارند و می‌توانند طبق یک حافظه ۲۴ ساعته، قبل از استفاده زیاد شما از یخچال، دمای آن را از قبل تنظیم کرده و شروع به خنک سازی کنند.

 

کشوی میوه و سبزیجات

کشوی جا میوه‌ای دمای مناسبی را برای تازه نگاه داشتن میوه‌ و سبزیجات فراهم می‌کند. از طرفی، دیگر نیاز نیست این مواد را در ظرف و یا کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. در حال حاضر یخچال‌های موجود در بازار دارای یک یا دو کشوی میوه هستند، بنابراین با توجه به نیاز و میزان مصرفتان از میوه و سبزیجات، کشو با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

 

محفظه لبنیات

این محفظه تنها در برخی از یخچال‌ها وجود داشته و وظیفه آن خنک نگاه‌ داشتن شیر و سایر لبنیات در یک دمای مناسب است. بنابراین دمای این محفظه با دمای سایر بخش‌های یخچال متفاوت است.

 

محفظه انواع گوشت

این محفظه برای نگهداری مرغ، ماهی و گوشت تازه یا پخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمای محفظه گوشت باید نزدیک به صفر باشد تا بتواند آن را برای مدت طولانی‌تری تازه نگاه دارد.

 

محفظه خنک کننده سریع

وظیفه این محفظه خنک کردن سریع انواع نوشیدنی‌ها است اما همه یخچال‌ها به این بخش مجهز نیستند.

 

یخ ساز و آب سردکن

یخ‌ساز و آب‌ سردکن باعث کاهش مصرف انرژی یخچال می‌شوند چرا که بر روی درب یخچال تعبیه شده‌اند و دیگر نیازی نیست برای برداشتن یک لیوان آب یا چند تکه یخ، درب آن را باز و بسته کنید. لازم به ذکر است که بسیاری از آب‌ سردکن‌ها دارای مخزنی هستند که به صورت دستی پر می‌شود. این مخزن معمولاً ۳۰ درصد از فضای یخچال را اشغال می‌کند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از بد طعم شدن آب داخل مخزن و همین‌طور جلوگیری از رشد باکتری‌ها، بهتر است حداکثر هر ۶ ماه یکبار، فیلتر تصفیه آب را تعویض کنید. اما برخی دیگر نیز باید به شیر آب متصل شوند که در این شرایط باید کار لوله‌کشی نیز انجام شود. مزیت این مدل عدم اشغال فضای داخل یخچال است.

 

قفل کودک

تقریباً تمامی یخچال‌های جدید دارای قفل کودک هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به قفل درب یخچال، قفل مخزن یخ و آب، قفل کنترل دمای یخچال و قفل محفظه نگهداری دارو در صورت وجود اشاره کرد.

 

چرخ و پایه قابل تنظیم

هدف از تعبیه چرخ برای یخچال، آسانتر‌ کردن جابجایی آن برای تمیزکاری یا حتی تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. در شرایطی که این چرخ‌ها دارای قفل و پایه‌های قابل تنظیم باشند با وجود ۴ چرخ بهتر و راحتتر می‌توانید یخچال فریزر خود را حرکت دهید. پایه‌های قابل تنظیم باعث می‌شوند یخچال در وضعیت تراز قرار بگیرد. بهتر است پایه‌های جلویی را نسبت به پایه‌های عقبی کمی بالاتر تنظیم کنید تا درب یخچال راحت‌تر باز و بسته شود.

 

میزان صدای یخچال فریزر ایرانی

اکثر یخچال‌های موجود در بازار دارای صدایی حدود ۳۵ دسی‌بل هستند که این میزان صدا برای حالت عادی کار یخچال است و در برخی شرایط مانند شروع به کار کمپرسور، فن‌های الکتریکی، منقبض و منبسط شدن بدنه یخچال و یخ‌زدایی اتوماتیک می‌تواند بیشتر باشد.

 

قابلیت تمیزکاری یخچال فریزر ایرانی

در حین انتخاب یخچال فریزر ایرانی به این موضوع دقت کنید که پس از خرید به راحتی بتوانید تمامی بخش‌های یخچال اعم از طبقه‌ها، کشوها، مخزن آب، مخزن یخ ساز و بدنه آن را تمیز کنید.

 

منطقه جغرافیایی و آب و هوای محل زندگی

آب و هوای منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید بر انتخاب یخچال فریزر مؤثر است به این ترتیب که اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید بهتر است دستگاهی با قدرت موتور بالاتر خریداری کنید. چرا که دمای بالای هوا فشار زیادی به موتور یخچال وارد می‌کند. از طرفی برای مناطق با رطوبت بالا بهتر است یخچالی خریداری کنید که در مقابل رطوبت مقاوم بوده و بدنه آن به راحتی دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود.

 

اندازه آشپزخانه

یکی از مواردی که برای تعیین اندازه یخچال فریزر ایرانی یا حجم آن مهم است، اندازه آشپزخانه شماست. اگر مستاجر هستید و خانه شما کوچک است بهترین کار انتخاب یک یخچال کوچک و جمع و جور است تا هم فضای زیادی اشغال نکند و هم در زمان اسباب کشی دردسرساز نشود.

 

برندهای یخچال فریزر ایرانی

شرکت‌ها و برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع یخچال فریزر ایرانی کرده‌اند بنابراین بهتر است هنگام خرید سابقه برند و کیفیت محصولات آن را به خوبی ارزیابی کنید. یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی کیفیت یخچال فریزر، برچسب مصرف انرژی و کنترل کیفیت آن است.

 

قیمت یخچال فریزر ایرانی

قیمت یخچال فریزر ایرانی به عواملی چون ابعاد، تعداد طبقات و کشوها، وجود آب سردکن، کنترلر دما و … بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان یک بازه قیمتی برای این تنوع از محصولات در نظر گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 1,599
  • بازدید کلی : 11,905